Contribuie dieta noastră la escaladarea discursului de furie?

Declarațiile emoționale, iraționale și chiar explozive au crescut în discursul public în ultimii ani. Politicienii suportă insulte în timpul Discuții legislative; Oamenii de știință primesc e-mailuri și tweet-uri care conțin Abuz verbal și amenințări.

Ce se întâmplă? Această escaladare a retoricii furioase este Uneori atribuit rețelelor sociale. Dar există și alte influențe care modifică metodele de comunicare?

Ca cercetători și autori în nutriție și sănătate mintală creier mai bunSuntem conștienți că mulți din societatea noastră suferă de foame cerebrală, care le afectează funcția cognitivă și reglarea emoțională.

Produse ultra-procesate

În mod clar, nu avem deficit de macronutrienți: nord-americanii tind să consume suficiente proteine, grăsimi (deși de obicei nu sunt cele mai bune grăsimi) și carbohidrați (de obicei, carbohidrați complecși nu buni). Dar suntem păcăliți de micronutrienți (minerale și vitamine), în special la cei ale căror alegeri alimentare sunt dominate de produse ultraprocesate.

Produsele ultraprocesate includ lucruri precum băuturi răcoritoare, gustări ambalate, cereale îndulcite pentru micul dejun și nuggets de pui. În general, conțin doar urme din câțiva micronutrienți, cu excepția cazului în care au fost fortificați, dar chiar și atunci, conțin doar câțiva dintre ei în cantități mai mari.

Trei analize publicate de la Canadian Community Health Survey din 2004 și la National Health and Nutrition Examination Survey din 2018 din SUA au dezvăluit aceste statistici serioase: în Canada, în 2004, 48% din calorii pentru toate vârstele provin din produse ultraprocesate; în Statele Unite ale Americii 67% dintre copiii cu vârste cuprinse între 2 și 19 ani consuma si 57% din ceea ce consumă adulții În 2018, produsele au fost ultraprocesate.

READ  Planul spațiului interior pentru a crea „ferme de oxigen” pe LUNA pentru astronauții NASA

Cei mai mulți dintre noi sunt conștienți de faptul că aportul nutrițional este o problemă majoră în sănătatea fizică, deoarece calitatea dietei este asociată cu afecțiuni cronice de sănătate, cum ar fi Obezitate, diabet și boli cardiovasculare. Publicul este mai puțin conștient de impactul alimentației asupra sănătății creierului.

Micronutrienți și simptome de sănătate mintală

Având în vedere că alegerile nutriționale ale societății noastre s-au îndreptat agresiv către produsele ultra-procesate, trebuie să recunoaștem dovezile științifice substanțiale că aportul de micronutrienți afectează simptomele de sănătate mintală, în special iritabilitatea, furia explozivă și stările de spirit instabile.

Baza de dovezi științifice pentru această afirmație este acum extinsă, deși este atât de rar menționată în mass-media încât puțini dintre public știu despre ea.

Zeci de studii din țări ca CanadaȘi SpaniaȘi Japonia Australia a arătat că persoanele care mănâncă o dietă sănătoasă și completă prezintă mai puține simptome Depresie Și vă faceți griji că oamenii au o dietă proastă (în mare parte produse ultraprocesate).

Studiile corelaționale nu pot dovedi că alegerile dietetice sunt cauza problemelor de sănătate mintală: așa că ne întoarcem la niște studii longitudinale prospective convingătoare în care sunt incluși în studiu persoane fără probleme evidente de sănătate mintală, starea lor de sănătate și tiparele alimentare sunt evaluate și apoi urmărite timp. Unele dintre rezultate au fost uimitoare.

într-un studiu despre 89.000 de oameni în Japonia Cu 10-15 ani de urmărire, rata sinuciderilor la cei care țineau o dietă completă a fost jumătate din cea a celor care consumă diete mai puțin sănătoase, evidențiind o nouă tendință importantă neacoperită încă în programele actuale de prevenire a sinuciderii.

READ  Solar Orbiter este acum la jumătatea distanței dintre Soare și Pământ

aici in canadaDe asemenea, descoperirile solide arată cum tiparele alimentare ale copiilor, precum și respectarea altor recomandări sănătoase privind exercițiile și timpul petrecut pe ecran, au prezis că copiii cu vârsta cuprinsă între 10 și 11 ani vor fi îndrumați pentru un diagnostic de tulburare mintală în următorii doi ani. Rezultă că educația nutrițională ar trebui să fie una dintre primele linii de tratament pentru copiii aflați în această afecțiune.

Iritabilitatea și stările de spirit instabile caracterizează adesea depresia, așa că este pertinent că mai multe studii independente au descoperit că învățarea persoanelor deprimate, care consumaseră diete relativ sărace, cum să treacă la o dietă completă în stil mediteranean a dus la îmbunătățiri mari.

A dieta mediteraneana Este de obicei bogat în cereale integrale, fructe, legume, nuci, leguminoase, fructe de mare și grăsimi nesaturate, cum ar fi uleiul de măsline.

într-o Un astfel de studiuDupă 12 săptămâni, aproximativ o treime dintre persoanele care au schimbat o dietă cu alimente integrale pe lângă tratamentul obișnuit și-au găsit depresia în remisie.

Rata de remisiune în grupul de control cu ​​tratament regulat, dar fără modificarea dietei a fost mai mică de una din 10. Grupul alimentar integral a raportat, de asemenea, o economie de costuri de aproximativ 20% în bugetul săptămânal alimentar. Acest ultim punct ajută la spălarea mitului potrivit căruia consumul unei diete cu produse ultraprocesate este o modalitate de a economisi bani.

Dovezi importante că iritabilitatea, furia extremă și stările de spirit instabile pot fi rezolvate printr-un aport sporit de micronutrienți provin din studii care evaluează suplimentarea cu micronutrienți pentru tratament. Boală mintală.

READ  Melioidoza: B. pseudomallei care provoacă boala este endemică în anumite părți ale Coastei Golfului Mississippi, spune CDC

Cea mai mare parte a conștientizării publicului se limitează la căutarea de rău augur de gloanțe magice: Studiază câte un nutrient pe rând. Acesta este un mod obișnuit de a gândi despre cauzalitate (pentru problema X, aveți nevoie de medicamentul Y), dar nu așa funcționează creierul nostru.

pentru a susține metabolismul creierului, Creierul nostru necesită cel puțin 30 de micronutrienți Pentru a asigura producerea de neurotransmițători, cum ar fi serotonina și dopamina, precum și descompunerea și eliminarea produselor secundare metabolice.

Mai multe studii privind terapiile cu multinutrienți au găsit îmbunătățiri în reglarea dispoziției și scăderea iritabilității și a izbucnirilor, inclusiv studii randomizate, controlate cu placebo, ale copiilor afectați. Tulburare de hiperactivitate cu deficit de atenție Și tulburare de dispoziție.

Dovezile sunt clare: populațiile bine hrănite sunt mai capabile să reziste la stres. Foamea ascunsă în creier este un factor modificabil care contribuie la izbucnirile emoționale, la agresivitate și chiar la lipsa de civilitate în discursul public.

Bonnie KaplanProfesor Emrita, Colegiul de Medicină Cumming, Universitatea din Calgary, Și Julia J. Rockledgeprofesor de psihologie Universitatea din Canterbury.

Acest articol a fost republicat din Conversaţie Sub o licență Creative Commons. Citeste Articol original.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.