Cum să vezi cea mai strălucitoare cometă din 2021 în decembrie

joc

Spațiul pare să fi dat tot ce e mai bun pentru acesta din urmă în 2021, când sosirea cometei nou descoperite Leonard va fi una dintre cele mai vizibile comete din acest an.

Cometa, descoperită de Greg Leonard, un cercetător senior la Universitatea din Arizona, a fost detectată pentru prima dată la Observatorul Mount Lemon din afara Tucson, Arizona, pe 3 ianuarie.

Robert Lunsford de la Societatea Americană de Meteori a declarat pentru USA TODAY că cometa nu va fi cea mai incitantă dintre toate, ci va fi „cea mai strălucitoare cometă din acest an”. Cu ajutorul binoclului și telescoapelor, oamenii din toată țara pot începe cu adevărat să o observe pe cer și nu va trece mult până când oamenii vor putea vedea o cometă cu ochiul liber la acest eveniment o dată în viață.

dezastru?: Ce se întâmplă dacă un asteroid se îndreaptă spre Pământ? NASA are un plan și implică un accident

Mai mult: Un asteroid de dimensiunea unui teren de fotbal s-a apropiat de Pământ luni seară și este unul dintre câteva din săptămânile următoare.

Ce face cometa lui Leonard atât de specială?

Deși a fost descoperită recent, cometa nu va rămâne blocată mult timp. Astrofizicianul și fondatorul Proiectului Telescopului Virtual, Gianluca Massi, a declarat pentru USA TODAY că Leonard este o cometă cu viață lungă, ceea ce înseamnă că nu apare foarte des. De fapt, cometa nu a trecut de Pământ în mai mult de 70.000 de ani, iar după ce va trece de Soare, va fi expulzată din sistemul nostru solar, pentru a nu mai fi văzută niciodată pe Pământ.

READ  Elemente din afara tabelului periodic s-ar putea să fi fost găsite în interiorul asteroidului, prima dovadă clară că neanderthalienii vânează lei și multe altele în această săptămână

„Aceasta face ca observarea acestei comete să fie și mai interesantă, deoarece ne vom lua rămas bun de la această lume mică înghețată”, a spus Massey.

Massey a observat că cometele sunt imprevizibile și își pot schimba adesea cursul, făcându-le mai mult sau mai puțin vizibile. Cu toate acestea, dacă Leonard își continuă drumul, Lunsford spune că va fi la fel de strălucitor ca patru, la fel ca cel al stelelor obișnuite.

Când și cum îl poți vedea?

Dacă nu locuiți în Antarctica, a spus Lunsford, oricine de pe planetă poate vedea cometa acum. De acum până pe 13 decembrie, cometa poate fi observată pe cerul dimineții folosind un binoclu sau un telescop. Pe 12 decembrie, se va afla la 21,7 milioane de mile de Pământ, cel mai apropiat punct al său de planetă. Dacă poți sta departe de poluarea luminoasă, vei avea șanse mai mari să o vezi.

„Se duce în jos cu fiecare dimineață care trece”, a spus Lunsford. — Poate că poți prinde o parte din coada cometei.

Massey a indicat că steaua va apărea lângă clusterul global de stele, Messier 3, pe 3 decembrie. Pe 6 decembrie, va apărea în stânga lui Arcturus, una dintre cele mai strălucitoare stele văzute de pe Pământ și „o stea strălucitoare, portocalie, pe care nu o puteți rata”, potrivit Lunsford. Aceasta va fi și ziua în care oamenii vor fi. capabil să-l privească cu ochiul liber.

Din 14 decembrie, cometa va fi vizibilă pe cerul nopții și timp de câteva zile, nu vor fi necesare instrumente pentru a o vedea. Va apărea lângă Venus, a spus Lunsford, iar telespectatorii vor observa cometa dintre orizont și Venus imediat după apusul soarelui pe 17 decembrie. În primele ore ale zilei de 18 decembrie, Leonard se va afla la 4,6 milioane de mile de Venus.

READ  Simptome de demență: Două semne timpurii ale vederii includ pierderea vederii și halucinații

Se va estompa în fiecare zi pe cerul nopții, dar oamenii îl vor putea observa, cu unelte, până la Crăciun.

Pentru cei care nu o pot vedea, proiectul telescopului virtual va fi de folos Transmiteți în flux cometa pe 3 decembrie, la 22:00 ET.

Urmărește-l pe Jordan Mendoza pe Twitter: @jordan_mendoza5.