Cum să vezi cometa C/2017 K2 (PanSTARRS)

Să presupunem că nu ești persoana din grupul tău social care poate eticheta Erori astrofizice în lovitura de deschidere din film a lua legatura. Dar să vă spunem și vouă fi O persoană poate observa cu ușurință Carul Mare într-o noapte fără lună. În acest caz, ești în locul potrivit să te întrebi „Hei, care-i treaba cu acea cometă despre care vorbeau oamenii în ziua aceea? Mai pot să-l văd? „

C/2017 K2 (PanSTARRS), numit uneori „megacometa” K2, s-a apropiat de Pământ pe joi 14 iuliela o distanta de aproximativ 168 de milioane de mileAproximativ de 1,8 ori distanța dintre Pământ și Soare. Observatorii stelelor care folosesc telescoape l-au urmărit de ceva vreme și Privindu-și coada crescând cu cât se apropieȘi acum Pământul își dă rămas bun de la cometă în timp ce aceasta pleacă. Dar dacă citiți asta și este încă vară, cometa care acum se retrage se mișcă în prezent într-o direcție care o va aduce mai aproape de soare și există șanse mari să o puteți privi dacă aveți unul sau un telescop. poate fi împrumutat.

Ce este C/2017 K2 (PanSTARRS)?

Cometa pare să-și fi avut originea în norul Oort, o potențială colecție de gheață și rocă care traversează ultimele planete de la marginea sistemului nostru solar. Părțile sunt prea slabe pentru a fi văzute – chiar și cu Telescopul James Webb – motiv pentru care putem doar presupune că un nor Oort a existat vreodată (este o presupunere foarte educată, deci nu este nevoie ca acesta să devină un nor Oort real).

READ  Cea de-a douăzecea misiune electronică a Rocket Lab se încheie cu un eșec din a doua etapă

Gravitația Soarelui împinge uneori una dintre aceste părți din zona sa de confort din Norul Oort în comunitatea noastră, iar apoi este timpul spectacolului. Când lumina soarelui determină cometele să elibereze gaze, așa își capătă strălucirea aparentă, uneori devenind vizibile cu ochiul liber – deși C/2017 K2 (PanSTARRS) este Nu Se pare că va fi unul dintre acei porci cosmici cărora să le acorde atenție oricând în viitorul apropiat.

Dar ceea ce face cometa K2 unică este că, în timp ce alte comete apar, din nou și din nou, această cometă pare să fie Prima călătorie în sistemul nostru solar interior. Această situație neobișnuită pare să fi făcut aura gazoasă atât de uriașă și strălucitoare, deoarece a însemnat că au fost expulzate concentrații mari de gaz.

Înseamnă asta că această cometă se îndreaptă spre Pământ?

Cercetările noastre indică faptul că internauții care caută informații despre această cometă verifică, de asemenea, să vadă dacă ne va ucide pe toți – poate pentru că au recent Am văzut un film cu Leonardo DiCaprio despre asta. Răspunsul scurt la această întrebare este: Relaxează-te. O coliziune între această cometă și Pământ nu este nici măcar o posibilitate îndepărtată. Da, a fost descoperit de observatorii cometelor Ace la Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System (PanSTARRS) din Hawaii, în 2017, iar acest avanpost este Un păzitor vigilent al pământului, pentru a ne asigura că în apropierea Pământului nu există „obiecte mortale” care să ne surprindă. Dar acest lucru nu a fost raportat ca un risc potențial. Mai mult, așa cum am spus mai înainte: acum se îndepărtează de noi, și nu mai aproape.

READ  Posibilă expunere la hepatita A raportată la Sunlife Organics din West Hollywood

Cum văd această cometă?

Dacă sunteți nou în acest domeniu, poate fi nevoie de câteva încercări și erori. Vei fi foarte norocos dacă poți să arunci o privire rapidă asupra cometei în prima ta noapte cu noul tău telescop.

Începe orice noapte în care poți vedea stelele și obișnuiește-te să găsești constelația Ophiox, purtătorul șarpelui. Când îl vei găsi, el va fi vinovat Un mic loc în această constelație. Puteți exersa acest lucru pe computer folosind diagrama interactivă a cerului la Skyandtelescope.org. Cu ajutorul unui sot Diagrama stelară mai detaliată, ar trebui să puteți găsi cluster stelar IC 4665 în Ophiuchus. Caută adunare Acest tip de, un fel de, dacă te uiți, pare să scrie „bună ziua”, și acesta este IC 4665.

Veți dori ca cerul să fie cât mai întunecat posibil în noaptea pe care C/2017 K2 (PanSTARRS) o detectează, așa că uitați-vă chiar înainte ca luna să răsară – pe care o puteți observa uitându-vă la o diagramă Informații despre lună pentru zona dvsSau, așteptați până la lună nouă. Acest lucru poate îngreuna sincronizarea, așa că află ce funcționează pentru tine.

Din punctul nostru de vedere pe Pământ, C/2017 K2 (PanSTARRS) este o țintă în mișcare în Ophiuchus, care călătorește prin sau în apropierea IC 4665 și se deplasează Puțin mai mic decât diametrul lunii pline In fiecare noapte. Detectarea acestuia va implica îndreptarea lunetei către regiunea stelar corectă, apoi căutarea în sus, în jos și peste tot. Dacă aveți un telescop puternic, este posibil să puteți vedea coada, în timp ce o cometă privită printr-un telescop mai slab va arăta ca o minge strălucitoare de puf.

READ  SpaceX a anulat încercarea de zbor a navei spațiale vineri [Updated]

Sau, din moment ce cometele sunt atât de imprevizibile, există întotdeauna posibilitatea ca, pe măsură ce se apropie de Soare, între acum și decembrie, o reacție chimică necunoscută asupra cometei în sine să o lumineze automat, făcând-o mai vizibilă. Poate deveni chiar atât de strălucitor încât poate fi văzut dintr-o dată fără telescop, așa cum sa întâmplat cu cometa Holmes. în 2007. Cu toate acestea, majoritatea surselor spun Ai timp până la sfârșitul verii să-l descopere. Succes acolo vara aceasta și asigurați-vă că purtați repelent pentru țânțari.