Documentarul românesc „Colectiv” oferă o privire mai atentă asupra prăbușirii încrederii publice | Recenzii de filme sapte zile

Faceți clic pentru a mări

• Amabilitatea Magnolia Pictures
  • lucru in echipa Jurnaliștii dintr-un ziar sportiv urmăresc povestea unei vieți în popularul documentar Nanao.

Opțiunile noastre de divertisment în streaming sunt enorme – și nu este întotdeauna ușor de aranjat. Săptămâna aceasta am urmărit documentarul românesc colectiv, Cine a câștigat o serie de premii și ar putea fi nominalizat la Oscar. Este disponibil pentru a transmite în flux prin fișiere Vermont International Film Foundation‘s Portal de cinema virtualÎntre 17 și 28 decembrie până pe 21 ianuarie (Între timp, VTIFF va prezenta patru obiecte clasice din Vermont ca parte a seriei lor continue Split / Screen).

Afacere

În 2015, un incendiu la clubul de noapte Colectiv din București a ucis 27 de persoane și a rănit 180. Clubul a fost permis să funcționeze fără ieșiri de incendiu, iar furia care a rezultat a dărâmat partidul politic aflat la conducerea țării.

Dar tristețea nu s-a sfârșit și nici faptele greșite ale guvernului nu au fost dezvăluite. În lunile care au urmat incendiului, alte 37 de victime au murit în spitalele de stat, dintre care multe păreau să aibă arsuri care ar putea fi tratate. Reporterii au primit un raport de la un medic care a raportat un focar de infecție bacteriană în unitățile de ardere Gazeta sportivă Un ziar a investigat compania farmaceutică care furniza spitale cu dezinfectanți în toată România.

Au descoperit că compania dilua acele produse de dezinfectare, unele dintre ele doar 10% din puterea lor recomandată. În timpul scandalului care a urmat, ministrul Sănătății a demisionat, iar șeful companiei a murit într-un misterios accident de mașină. Revelația a continuat să apară.

READ  Regizor „colectiv” în Strange Link către documentarul clasic din 1949 al lui Orson Welles „The Third Man”

Îți va plăcea

Pentru o ilustrare a modului în care încrederea în sine privată s-a erodat în instituții și încredere publice, nu puteți face mai bine colectiv. Filmul necesită o vizionare activă, deoarece regizorul Alexander Nanao aparține „Poți folosi Google, așa că de ce ar trebui să-ți explic asta?” Școala de film documentar.

Nu există capete vorbitoare și aproape nici un titlu pe ecran; Cunoaștem numele jucătorilor principali, precum fiecare om corespondent Catalin Tolontan, doar din vizionările liniilor lor secundare. Nu primim o carte introductivă despre istoria turbulentă a României sau moștenirea corupției sale din era comunistă. Dacă clipiți, s-ar putea să ratați revelația neoficială că pacienții romani își pulverizează în mod obișnuit medicii pentru un tratament mai bun (the New York Times„Acoperirea constantă a României este utilă aici, în special articolul din 2017 intitulat„ În România, ghearele corupției sunt pumnul vieții de zi cu zi. „)

Dar de ce ar trebui un regizor să ne hrănească fapte pe care le putem găsi în altă parte când poate folosi acest timp pentru a ne pune în cameră cu reporterii și denunțătorii, sau în mașina lor în timpul supravegherii sau în interiorul clubului de noapte în flăcări? Imaginile de pe telefonul mobil ale focului care deschide filmul sunt șocante, dar esențiale – arată cât de repede poate escalada ceva dintr-o noapte ciudată într-o tragedie națională.

Nivelul de acces al lui Nanao face filmul captivant, indiferent dacă aparatul foto urmărește un oficial cu potențiale conexiuni cu mafia sau pur și simplu asistă la efortul extrem de complex de a remedia birocrația coruptă. Aproximativ la mijlocul filmului, nou-numitul ministru al Sănătății, Vlad Voiculescu, devine eroul de facto. Un tânăr avocat pacient este adus pentru a curăța sistemul de mucegai și întâmpină rezistență la fiecare pas într-un scenariu din viața reală care amintește de „The Wire”.

READ  Dintr-o privire ⟩ Au fost dezvăluiți nominalizații la Premiile Estonian Music Awards 2024

Având în vedere specificitatea și complexitatea defalcării instituționale dezvăluite în colectiv, Unii s-ar putea întreba de ce ar trebui să le pese telespectatorilor americani. Rețineți totuși cât de ușor poate fi să luați instituțiile publice de la sine până când un dezastru neașteptat le pune la încercare. Puține victime ale arsurilor mor aici sau nu există suficiente pentru a expune îngrozitoarea neglijare a sistemului de sănătate roman. Treizeci și șapte de victime au murit într-o perioadă scurtă de timp.

În acest moment, pandemia pune multe dintre instituțiile noastre sub un stres extraordinar, dezvăluind fisurile pe care am făcut tot posibilul să le ignorăm. Documentul Nanao neobosit ne obligă să ne întrebăm dacă aceste instituții vor arăta mai bine, mai rău sau vreodată.

Dacă îți place asta, încearcă …

4 luni, 3 săptămâni și 2 zile (2007; Criterion Channel, IFC Films Unlimited, AMC +, Sling, Rentable): un reper al cinematografiei romane, drama lui Christian Mungiu urmărește două femei care caută avorturi ilegale la sfârșitul erei Nicolae Ceaușescu. Portretizarea sa îngrozitoare a României comuniste oferă un context istoric pentru corupția pe care o vedem în ea colectiv.

Consiliul orășenesc (2020): Afacerile încurcate ale instituțiilor civice ar putea să nu fie întotdeauna cuprinzătoare, totuși colectiv Ne amintește că viața noastră poate depinde de ele. Într-o altă prezentare actuală a VTIFF, documentarul Dean Fred Weizmann ne conduce în cadrul guvernului municipal din Boston pentru a examina starea de sănătate a acestor instituții din Statele Unite.

Spoturi (2015; Netflix, închiriabil): pentru un film de la Hollywood despre jurnaliștii care eradică corupția instituțională, nu se obține mult mai bine din această dramă bazată pe fapte despre Boston Globe Reporteri care au expus acoperirea abuzurilor sexuale în Biserica Catolică.

READ  Netflix atacă drepturile rămase din SUA la TIFF pentru „Femeia orei” a Annei Kendrick | Știri