Este posibil ca un telescop spațial din anii 1980 să fi văzut Planeta Nouă

Imagine a cerului făcută de IAS.

În 1983, astronomul Michael Rowan Robinson a efectuat o căutare pentru o planetă propusă 10 (Pluto era încă o planetă la acea vreme) folosind date de la satelitul astronomic în infraroșu, primul telescop spațial în infraroșu. Rowan Robinson nu descoperise o nouă planetă și, până în 1991, era destul de sigur că nu există o astfel de planetă, cel puțin nu în regiunea cerului pe care o privește.

Dar de atunci, noi zone ale cerului Sugerat Ca posibile case pentru o planetă ascunsă, numită acum Planeta Nouă. Unii astrofizicieni suspectează o planetă – sau cel puțin ceva cu multă gravitație – din cauza mișcărilor obiectelor din Centura Kuiper, a unui disc îndepărtat de comete, asteroizi și obiecte de gheață în afara orbitei lui Neptun.

În urma cercetărilor recente care au sugerat noi ascunzări potențiale pentru Planeta Nouă, Rowan Robinson a revizuit datele vechi de 38 de ani și a găsit trei surse în infraroșu despre care spune că ar putea fi lumea teoretică. Lucrarea sa urmează să fie publicată în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society și este Găzduit în prezent pe serverul de prepress arXiv.

Planeta Nouă (fosta Planetă X, ca în scrisoare) a fost mult timp considerată o posibilitate. The descoperirea lui Neptun Anul 1846 a venit după ce astronomii au descoperit că orbita lui Uranus era ușor diferită de ceea ce prezisese matematica. Au realizat că ceva îl deranjează pe Uranus cu atractivitatea sa. Acest corp s-a dovedit a fi o a opta planetă.

Observațiile lui Neptun i-au făcut apoi pe astronomi să creadă că ar putea exista o altă planetă acolo, care să se încurce cu orbita lumii nou descoperite. Pluto a fost găsit în 1930 privind obiectele de pe plăci fotografice, dar mișcarea lui Neptun nu poate fi explicată.

Oamenii de știință care caută Planeta Nouă estimează că masa acesteia este de câteva ori mai mare decât cea a Pământului, iar orbita sa durează mii de ani. Desigur, Planeta Nouă este doar un răspuns la dilema de ce orbitele unor obiecte funcționează defectuos. O teorie alternativă este că, în loc de Planeta Nouă, este de fapt a inel de resturi. Alții au sugerat că „planeta” ar putea fi O gaură neagră de mărimea unei mingi de bowling.

Ilustrație a celei de-a noua planete propuse.

Pentru lucrări ulterioare, Rowan Robinson și-a făcut cercetările în urmă cu aproape 40 de ani și a găsit trei puncte în datele de la sfârșitul verii anului 1983 care indicau că unele obiecte se mișcau pe cer. Cu toate acestea, sursele de date rămân scăzute la nivel galactic, ceea ce înseamnă că satelitul preia date printr-o mulțime de material prăfuit și tulbure care poate emite lumină infraroșie.

Cu alte cuvinte, munca este un lucru evaziv. Rowan Robinson știe bine acest lucru. „Având în vedere calitatea slabă a descoperirilor IRAS, la capătul îndepărtat al sondajului și într-o parte a cerului foarte dificilă pentru descoperirile în infraroșu îndepărtat, posibilitatea ca candidatul să fie real nu este uriașă”, a scris el în lucrarea sa. .

Dar acesta nu este un motiv pentru a nu continua căutarea. Nu este criptografie. Oamenii care caută o a noua planetă se uită la o problemă matematică reală. El ea El este Este o „soluție genială” în special, precum astronomul planetar Michelle Bannister spuse Gizmodo în 2017.

S-ar putea să avem răspunsuri noi destul de curând. Observatorul Vera Rubin din Chile este în construcție și va fotografia întregul cer în fiecare săptămână folosind cea mai mare cameră digitală realizată vreodată. Comparativ cu o perioadă în care astronomii trebuiau să-și folosească doar ochii pentru a căuta schimbări în univers, acum avem o inteligență artificială care poate detecta semnale interesante în date care depășesc capacitățile cu ochiul liber. Este corect să spunem că suntem mai aproape de a descoperi adevărul decât eram înainte. Lucrurile bune vin la cei care așteaptă… dar să sperăm că nu trebuie să mai așteptăm.

Mai multe: „Planeta nouă” evazivă este de fapt un inel masiv de resturi în sistemul solar exterior?

READ  Cygnus nu reușește să implementeze rețeaua solară la scurt timp după lansare