Oamenii au evoluat pentru a rămâne activi chiar și la bătrânețe, susține o nouă ipoteză

În lumea occidentală modernă, oamenii tind să-și reducă nivelul de activitate fizică pe măsură ce îmbătrânesc. Dar odată cu această inactivitate vine un număr mare de negativ Efecte asupra sănătății, deci de ce nu ne-a făcut evoluția astfel încât oamenii să își poată menține o calitate decentă a vieții pentru că în mod inevitabil încetinesc?

Într-o postare recentă hârtieCercetătorii susțin că acest lucru se datorează faptului că nu ne propunem deloc să ne reducem activitatea fizică pe măsură ce îmbătrânim. Introduceți „ipoteza strămoșului activ”.

Cercetătorii au început să dezvălui Procese benefice pe care activitatea fizică le ajută să le promoveze, cum ar fi menținerea scăzută a tensiunii arteriale și reducerea inflamației sistemice. Dar rămâne neclar de ce aceste mecanisme ar înceta să mai funcționeze în aceeași măsură în absența activității fizice, în special la adulții în vârstă care s-ar baza pe ele pentru a-și menține sănătatea și calitatea vieții.

În hârtieLieberman, biolog evoluționist la Universitatea Harvard și autor principal al studiului, adoptă o abordare evolutivă și se bazează pe descoperirile biomedicale anterioare pentru a explica de ce activitatea fizică reduce bolile și rănile și prelungește durata de viață.

Biologii evoluționari tind să spună că, din moment ce numai generațiile umane moderne au reușit să-și reziste ultimii ani, evoluția nu a avut mult timp să se adapteze.

Acest lucru poate explica de ce obiceiurile și obiceiurile strămoșilor noștri ar trebui respectate și menținute fizic active pe măsură ce înaintăm în vârstă, dar nu ne spune de ce strămoșii noștri au rămas activi atât de mulți ani în „retragerea lor”.

READ  Cum să vezi cometa C/2017 K2 (PanSTARRS)

În prezentarea explicațiilor lor evolutive, autorii au detaliat câteva dintre ipotezele pe care le avem despre oamenii antici.

Spre deosebire de credința populară că durata de viață a oamenilor până de curând a fost scurtă, vânătorii-culegători care supraviețuiesc în copilărie și copilărie tind să trăiască în medie șapte decenii, aproximativ 20 de ani după vârsta la care au încetat reproducerea. cu ani în urmă. condiție în hârtie.

vârstnici În grupurile sociale, ei sunt selecționați evolutiv pentru oameni nu numai pentru că pot transmite cunoștințe și abilități importante, ci și pentru că pot, de asemenea, să își hrănească fizic și să contribuie la aprovizionarea cu hrană copiilor și nepoților lor.

„În timp ce numărul de pași zilnici făcuți de americanii în vârstă scade cu aproximativ jumătate între vârstele de 40 și 70 de ani, distanțele zilnice de mers pe jos în rândul vânătorilor și culegătorilor, cum ar fi Hadza, scad modest odată cu vârsta.” Notă.

Infirmând miturile conform cărora oamenii preistorici au trăit o viață scurtă și au fost relativ sedentari, autorii sugerează că este posibil să fi fost alocarea de resurse pentru activitatea fizică față de alte procese biologice care ar fi putut, de fapt, să contribuie la prevenirea apariției unor probleme de sănătate. .

În condițiile în care nevoile de energie sunt de obicei satisfăcute sau depășite, activitatea fizică înseamnă că excesul de energie potențial dăunător nu este alocat țesuturilor adipoase și reproductive, deoarece există o literatură semnificativă astăzi care ilustrează efectele negative asupra sănătății ale depozitării excesive de grăsimi.

O ipoteză suplimentară prezentată de autori propune că activitatea fizică regulată înseamnă dedicarea resurselor energetice pentru repararea și întreținerea țesuturilor și celulelor care se degradează odată cu activitatea fizică și, ca urmare, revin mai puternice.

READ  Telescopul spațial James Webb începe să dezvăluie uriașa și subțire protecție solară

Aceasta include repararea lacrimilor din fibrele musculare, refacerea deteriorarii cartilajului și vindecarea micro-fracturilor, precum și eliberarea de antioxidanți și antiinflamatorii legați de exerciții fizice. Fără activitate fizică, aceste răspunsuri sunt afectate.

Mai multe studii de-a lungul anilor au recomandat perioade adecvate de exerciții fizice, cu între o jumătate de oră de exerciții moderate pe zi până la o oră de efort intens pe săptămână, pentru a ajuta la combaterea stilului nostru de viață sedentar. Fără el, avem un risc mai mare de a dezvolta o serie de boli, inclusiv boala cardiovasculară de tip 2 diabeticȘi Boala Alzheimerși o serie de cancere mai târziu în viață.

În ciuda acestei înțelepciuni, nivelurile mondiale de activitate fizică sunt în general în scădere datorită introducerii de tehnologii care au înlocuit munca umană, cum ar fi automobilele, vehiculele electrice, echipamentele agricole și mașinile autonome și au condus la un număr tot mai mare de activități legate de sănătate. . probleme în rândul vârstnicilor.

„Ideea de luat acasă este că, pentru că am evoluat pentru a fi activi de-a lungul vieții, corpurile noastre au nevoie de activitate fizică pentru a îmbătrâni bine. În trecut, activitatea fizică zilnică era esențială pentru supraviețuire, dar astăzi trebuie să alegem mișcare, adică să facem activitate fizică voluntară pentru sănătate și fitness, spune Lieberman.

Studiul a fost publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.