Recenzie de film: Festivaluri de vară: Il Cinema Ritrovato & TIFF

Pline de festivaluri corporale, unele dintre ele mai târziu de lunile anterioare, iulie și august sunt o fereastră excelentă pentru evenimente după o iarnă lungă și primăvară și înainte de o cădere cu aspect nesigur. Emoționat să mă alătur și să reunesc vechi prieteni și colegi, am pornit la drum și am lovit primele două numere de pe lista mea. __ STEADY_PAYWALL___

Cinema redescoperit („Rediscovering Cinema”), în orașul Bologna din nordul Italiei, există de treizeci și cinci de ani. A avut loc între 20 și 27 iulie Cineteca Bologna, cel mai important festival dedicat restaurării filmelor, prezintă filme vechi care au fost restaurate de centre și laboratoare specializate, dar prezintă și tariful cel mai recent. Majoritatea participanților se întorc în fiecare an, iar noii participanți jură să facă același lucru, pentru că nu există covor roșu, nu există competiție, nu există lucruri fanteziste, ci doar cinematograf, de dimineață până la miezul nopții. Este o încântare.

Omagiul din acest an adus regizorului american George Stevens a avut hituri (femeia anului, cu Katharine Hepburn și Spencer Tracy (și comori mai puțin cunoscute)Îmi amintesc de mamaȘi ceva de trăit) în timp ce salutați la Romy Schneider Ea a oferit unele dintre cele mai influente roluri ale sale în filmele lui Claude Sautet (lucruri din viațăȘi Cesar și Rosalie). În Bologna poți ridica clasice restaurate în toată splendoarea lor (perfect pentru Otto Preminger Anatomia unei crimeNemuritorul Francois Truffaut 400. lovituri), descoperă lucruri interesante precum un titlu mitic M-am trezit urlând (1941) și aleea de coșmar (1947), sau Întrebându-vă despre filmele tăcute atât de rar văzute până acum (Moritz Stiller Comedy 1920) pofticioasă).

READ  Autoritățile române împiedică intrarea în țară a peste 180 de tone de deșeuri ilegale

Găsirea, redescoperirea și restabilirea cinematografiei mondiale este una dintre misiunile principale ale festivalului și numai în Bologna puteți viziona filme indiene sau venezuelene din anii 1950. Cinematograful italian este evidențiat în fiecare an, iar acesta a fost anul îndrăgitului actor Aldo Fabrizi. Rolul său în amuzantul Mario Monicelli Polițiști și hoți (1951) este un geniu pur comic.

De la Bologna am călătorit direct la Cluj-Napoca, la cel mai mare eveniment cinematografic al anului din România, Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF), mutat, de asemenea, de la slotul clasic din iunie la săptămâna cuprinsă între 23 iulie și 1 august. The Zilele romane Este una dintre principalele sale divizii, iar anul acesta, filmele românești au reprezentat nu mai puțin de 45 de producții (atât lungi, cât și scurte).

Mulți dintre ei au fost uitați, din păcate, dar au existat și alte dezvăluiri în afară de numele cunoscute (a lui Radu Muntean toate), în special de la tineri și noi regizori: ai lui Andrei Huțuleac # Hahaha, Andra Tarrara noi împotriva noastrăȘi Eugene Gibbliano câmp de mac / câmp de mac. Jebeleanu a fost și el în competiție oficială, alături de un alt film românesc, Bogdan George Aptri. Neidentificat / Nespecificat (Premiul Fipresci la secțiunea Zilele Romane). Jebeleanu a luat premiul regizorului (precum și premiul publicului în secțiunea Zilele Romane) pentru o dramă confirmată și strânsă într-o competiție care se mândrește cu mai multe titluri bune: PS Vinothrajs Pietriş (Câștigător al Premiului Special al Juriului)Și Alexander Kobridze Ce vedem când privim cerulLily Horvath Pregătiri pentru a lucra împreună pentru o perioadă de timp necunoscută.

neidentificat În prezent funcționează în anumite cinematografe și este obligatoriu să vizionați. Are alunecările sale, dar este o raritate între versiunile romane, un film de gen pur și un thriller tensionat cu momente grozave de relief comic și un actor principal. De asemenea, în prezent, și, de asemenea, rar în scena locală, este prezentat un film cu grosolănie și fericire mainstream, care literalmente țipe distractiv, Daniel Sandow Tata mută munții / Father who moves mountainsUn film de acțiune cu imagini atrăgătoare, bine executat și scris inteligent. Va fi lansat în viitor, în septembrie, fiind un favorit al fanilor romania salbatica (Regizat de Dan Dino și Cosmin Domitrac), un documentar despre natură.

READ  Curtea Europeană a Drepturilor Omului condamnă România pentru că nu a urmărit penal după un atac oribil împotriva persoanelor LGBT

Scris de Ioana Moldovan, cronicar, [email protected]

(Informații despre imagine și credit: TIFF // © Marius Mariș // tiff.ro)