Recenzie de film românesc – Filme pe care trebuie să le vizionați chiar acum: 5 minute prea târziu și colective

În timp ce totul se întâmplă online, un film face turneele cinematografice, fizic! Odată cu premiera pe 27 martie, Team. A fost anulat 5 minute / 5 minute prea târziu Acum încercăm din nou să facem turnee în cinematografe începând cu 20 noiembrie, după premiera online (oarecum ironic, dar este o decizie bună să îl facem disponibil la nivel național). Acum apare în Multe cinematografe În Hunedoara, Caraș-Severin, Gorj și Harghita, și mai multe cinematografe de urmat în funcție de contextul legal. Degetele traversau cât mai multe.

Bazat parțial pe evenimente reale, 5 minute prea târziu Se ocupă de consecințele rezultate din proiecția întreruptă violent a unui film LGBT de către un grup anti-gay. Când un tânăr este grav rănit din cauza (presupusului) răspuns întârziat din partea jandarmeriei, dezvăluirea evenimentelor menționate îl aduce pe ofițerul responsabil de intervenție într-un moment de rupere, precum și pe jurnalistul special motivat să-i urmeze urmele. fără compromisuri. .

Dan Qiu nu a fost niciodată un realizator realizat și 5 minute Prea târziu Nu face excepție, deși are cele mai bune intenții. Unele dintre actori și dialog sunt nenaturale, iar unele dintre evenimente sunt aranjate în mod flagrant pentru a servi complotul. Cu toate acestea, filmul este distractiv, cu o cadență puternică, tensionată și se încheie cu un final dureros din punct de vedere emoțional. 5 minute prea târziu Este, de asemenea, serios și direct în condamnarea homofobiei și a comportamentelor enervante ale presei de afaceri bazate pe ratinguri, precum și îndeajuns de inteligent pentru a ști că lucrurile sunt adesea mai noroioase decât ne-am dori să fie. Evenimente adevărate în originea filmului, întreruperile anti-gay ale celor două filme LGBT din cinema Muzeul Țăranului Român (în 2013 în timpul verifică Copiii sunt bine Și în 2018 în timpul spectacolului 120 bpm) este rușinos, la fel ca reacțiile instituțiilor oficiale, astfel încât orice tratament critic al subiectului este mai mult decât binevenit.

READ  Diana Reign din Singur acasă, de nerecunoscut la 31 de ani după ce l-a jucat pe vărul lui Kevin Sondra

Un alt eveniment săptămâna trecută este colectivLansare simultană pe platformele digitale din Marea Britanie și SUA (Operator BFI.orgși Amazon Prime etc.), în timp ce sunt încă disponibile în România pe HBO GO.

Excelentul documentar al lui Alexandre Nanau urmărește jurnaliștii Gazetei Sporturilor care descoperă un oribil scandal de sănătate după tragicul incendiu din colectiv Club din București în octombrie 2015, provocând o schimbare de guvern după un protest public larg răspândit. Și multe dintre victime au murit după ce au fost infectate în spitale cu bacterii foarte rezistente, ceea ce a dus la explozia descoperirii companiei Hexie Pharma De ani de zile vinde dezinfectanți diluați către spitale din România, ceea ce explică și teama generală din România de spitalizare pentru majoritatea intervențiilor accidentale. Lupta ulterioară pentru schimbarea regimului de către nou-numitul ministru al Sănătății Vlad Voikulescu și echipa sa este punctul central al celei de-a doua părți a filmului. colectiv Este dificil și înfuriat. Este, de asemenea, un ceas fascinant și interesant în cea mai bună tradiție a filmelor de jurnalism de investigație. Este rar să fii controlat și controlat din punct de vedere emoțional, în ciuda faptului că privești clar starea lucrurilor și este suficient de matur pentru a înțelege cum se iau deciziile morale și etice într-un sistem greșit, condamnând în mod clar ceea ce este greșit fără echivoc. Acesta este un ceas necesar, dacă aveți curajul să-l faceți, deoarece pare mai mult decât adevărat pentru actuala criză de sănătate cu care ne confruntăm.

Scris de Ioana Moldovan, cronicar, [email protected]

(Sursa imaginii: Colectiv pe cinemagia.ro)