Recenzie de film: The Whole | sub revista radar

studio:
Regizor: Rado Montaigne

13 octombrie 2021

Exclusiv web
Marcează și distribuie

Thrillerul roman subțire și iscusit, toate, este o poveste plină de suspans și înfiorătoare despre frica de abandon.

Minimul începe cu trei lucrători umanitari care oferă truse de ajutor persoanelor din zonele îndepărtate ale României. Într-una din misiunile lor, întâlnesc un bătrân care le cere să-l ducă la locul de muncă la o gateră din apropiere. La scurt timp după ce i-a condus, bătrânul îi direcționează în direcția unei benzi neasfaltate, susținând că este singura cale spre gater. Ei urmează cu reticență instrucțiunile sale, iar starea grav noroioasă a pistei face ca mașina lor să se oprească. Bătrânul îi lasă blocați într-un loc necunoscut fără a primi o temniță sau adăpost. Odată cu căderea nopții, odată cu frigul iernii, cei trei trebuie să-și dea seama ce să facă.

Când încearcă și nu reușesc să își pornească mașina și când decid să se despartă în căutare de ajutor, disperarea situației lor începe cu adevărat să apară. Nimic nu este mai terifiant decât frica de a fi singur, blocat într-un loc unde nimeni nu te poate auzi, nimeni nu te poate ajuta și nimeni nu se gândește nici măcar să te caute. Alegerea regizorului Radu Muntean de a permite acestui coșmar să se desfășoare încet este singura modalitate eficientă de a spune această poveste.

toate Prinde înșelător, atât narativ, cât și structural, pentru a evoca suspansul stereotip. Muntean face o treabă excelentă de a crea o aură stranie și deranjantă care pătrunde întregul film, chiar și în momentele în care nu se întâmplă nimic important. Filmul îi înșeală pe spectatori să creadă că intriga progresează într-o direcție, atunci când, de fapt, se îndreaptă într-o direcție complet diferită. Acest lucru se datorează parțial poveștii filmului, dar cea mai mare parte a meritului se datorează modului în care a fost realizat toate Se desfășoară sistematic și cu atenție.

Muntean își ia timpul pentru a trece de la o scenă la alta, concentrându-se în primul rând pe toate bătăliile interne și frustrările personajelor. Permițând spectatorilor să vadă cum reacționează personajele la situațiile lor în timp real, filmul își întărește mesajul de a renunța.

Filmul nu este lipsit de probleme. În timp ce natura fără direcție a poveștii pare interesantă și unică la început, pe măsură ce filmul progresează, începeți să obosiți și să repetați. De asemenea, filmul petrece mult timp construindu-și complotul doar până când cade complet în actul final. Acest comutator tonal târziu nu oferă favoare poveștii și face rezultatul nesigur și incredibil. Chiar și cu aceste eșecuri, toateAbordarea creativă a premisei sale centrale și stilul îndrăzneț de regie al lui Muntean sunt suficiente pentru a ridica ștacheta filmului peste o serie de contemporani palpitanți. (www.filmlinc.org/nyff2021/films/intregalde/)

Evaluarea autorului: 6/ 10

READ  Jan Tveit: Cultura estonă trăiește din pasiunea a doi oameni Cultural Studio