Recenzie: La Civil – Cineuropa

Cannes 2021: Teodora Anna Mihai își pune amprenta cu primul thriller despre o mamă care își caută fără încetare fiica răpită în Mexic dur

Arcelia Ramirez în civil

„Așa este de mult timp, cu această frică constantă de spatele lor. Și sunt mulți dintre ei, niciodată aceiași.” În Mexic, pânza criminală de păianjen a bandelor a preluat, din păcate, o realitate de neocolit, iar cinematograful a preluat în mod repetat acest subiect sub diferite forme (de la Amat Escalante la Gerardo Naranjo prin Denis Villeneuve, pentru a numi doar câteva dintre puținele exemple din ultimii ani pe Croisette). Dar de data asta cu civil [+see also:
interview: Teodora Ana Mihai
]
, care a fost descoperit pe Un Certain Regard în 74th Festivalul de Film de la CannesEste un regizor european belgiano-român Theodora Anna Mihai, care a cercetat (cu mare ajutor din partea co-scenaristului ei Habacock Antonio de Rosario) în ceaunul mexican, cu o eroină de zi cu zi, o mamă ca atâtea femei, o femeie simplă și umilă al cărei drum trasează o reflectare a imaginii unei țări întregi și a unei societăți paralizate de violență, în care trăiesc și se impasează până aproape că se aseamănă unul cu altul.

(Articolul continuă mai jos – informații despre afaceri)

„Vreau doar să-mi găsesc fiica”. Este o adevărată mantră, uneori o rugăminte disperată, dar în curând determinarea pură pe care Selo (neobișnuit) Arcelia Ramirez care poartă tot filmul pe umeri) se repetă pe tot parcursul căutării ei. Afară pentru o seară menită să fie cu iubitul ei, fiica ei Laura dispare și a doua zi, mașina lui Cielo este interceptată în mijlocul străzii și doi tineri foarte comozi cer o răscumpărare de 150.000 de pesos (circa 6.400 de euro) și o alegere. – chiar și camionul tatălui, Gustavo (Poza cu Alvarro Guerrero) care a abandonat casa conjugală: „Altfel, nu o vei mai vedea”. Silo și soțul ei înșelat (care este și foarte egoist și laș) adună dureros banii, apoi îi completează cu o întâlnire foarte deranjantă (apar mitralierele) și așteaptă agonizant, dar răpitorii dispar în sălbăticie. Refuzând să renunțe, Cielo începe să bată la fiecare ușă (poliție, morgă etc.) fără a primi ajutor. Ea decide apoi să-și conducă propria anchetă, puțin la întâmplare, punându-se în pericol și întâlnind o unitate militară condusă de locotenentul Lamarck (Jorge A. Jimenez) cu care te adâncești mai adânc în măruntaiele unei crime sângeroase care a afectat țesutul social.

READ  Andrew Tate îl pune pe Aden Ross pe lista sa de vizitatori în timp ce era ținut captiv în România

Foarte bine scris (cu niveluri tot mai necruțătoare de descoperire, scepticism și care dezvăluie multe surprize urâte), civil Își ia tot timpul necesar pentru a ține pasul în mod corespunzător cu evoluția percepției lui Cielo asupra situației, în care spectatorul este, la fiecare pas, exact la același nivel ca ignorant ca această mamă curajoasă hotărâtă să sape prin orice mijloace necesare. pentru a afla adevărul. Talentul regizorului roman Marios Bandoro Adăugând acestui prim film foarte matur un echilibru excelent între imaginea psihologică și filmul de acțiune (gloanțele zboară la intervale regulate) și acțiunea cetățenească care denunță și susține împuternicirea individuală pentru a lupta împotriva criminalului care ia otate o țară întreagă.

Produs de belgienii Minueto și compatrioții lor de la One For The Road și Les Films du Fleuve, de românii de la Mobra Films și de mexicanii de la Teorema, civil Vândut de UDI.

(tradus din franceza)