Recenzie: The Island – Cineuropa

Recenzie: The Island – Cineuropa

Anka Damian revinizează Robinson Crusoe și întâlnirea de vineri într-o lucrare animată fastuoasă, politică, simbolică și poetică. Un vârtej vizual contemporan și atemporal

— Te voi învăţa poezia. Dintre toți regizorii care își fac drum în spațiul extrem de creativ al animației internaționale, Roman Anka Damian Este, fără îndoială, unul dintre cei mai importanți artiști. O știam deja din documentare animate interesante (Crulic – Calea dincolo [+see also:
film review
interview: Anca Damian
]
Și munte magic [+see also:
film review
]
) și minunatul Povestea minunată a Maronei [+see also:
film review
]
(mai accesibilă pentru spectatorii mai tineri), dar cu noua ei colecție, Al Jazeera [+see also:
]
Introdus în Concursul Ecran Mare în anii ’50 IFFRregizoarea a dezlănțuit pe deplin generozitatea formidabilei sale imaginații conceptuale și vizuale, pentru a forma o lucrare uluitoare care este uluitoare pentru toate publicurile (cu mai multe niveluri de interpretare), muzicală, suprarealistă, ecologică și umană, asumând fără a compromite unicitatea ei. viziune.

(Articolul continuă mai jos – informații despre afaceri)

Împărtășindu-și intrigile luxuriante în jurul binecunoscutei (și aparent simple) povești a lui Robinson Crusoe și a aventurilor de vineri, Anka Damian întoarce instantaneu narațiunea pe cap. Înecat pe insula lui, disperat de frenezia singurătății, Robinson este înlănțuit de vise înfometate de prosperitate a consumatorilor (de la supermarketuri la reviste de gătit) și de tableta lui. Dar apoi, vineri după-amiază, un supraviețuitor printre migranți și soldați s-a sortat pe plajă printre morți și vii. În această lume „întortocheată”, „nu se învârte”, cei doi protagoniști ai romanului nostru se descoperă, dincolo de cuvinte, și își împărtășesc sensibilitatea și fragilitatea. Vineri, Robinson a învățat să înoate, dar nimfa și tentațiile ei pândesc și în zonă.

READ  Comediantul Noam Schuster: Arabii nu cred că există un evreu israelian care critică Israelul în arabă - Monitorul Orientului Mijlociu

Robinson decide apoi să plece în căutarea raiului, însoțit de mama sa redescoperită (pe nume Mary, vezi textul creștin al filmului) și de un pirat cu picioare de lemn (o altă ramură a moștenirii lui Daniel Defoe). Traversați Deșertul, Pădurea Radarelor (cu amenințarea Marii Mame care o caută), Ajungeți la Turnul Babel unde războiul este o sărbătoare, Capturați, Dezvăluie secretele marii familii, Traversați Inelul de Foc pentru a scăpa, Camuflaj, piramidă în mare și scufundare în adânc: Călătoria epică a lui Robinson Imaginația și simbolica libertății emulează saga mai realistă a imigranților de vineri (traversarea oceanelor, contrabandiștii canibali, lagărul de concentrare etc.). Ambii caută pământul promis și nu îl vor găsi decât prin reconciliere, pace, toleranță și acceptarea slăbiciunii lor și a puterii naturii.

Inspirat de Jello Naoumo piesa de teatru insula Și dezvăluie o distanță vizuală bogată care a fost concepută de regizor și Jenna ThorstensenȘi Al Jazeera Intercalate cu cântece, invocații, episoade recurente și muzică „țigănească”, toate elementele adăugate exuberanței narative pot lăsa amețiți într-o imersiune senzuală. Dar, în realitate, fiecare parte a filmului este o comoară, iar întregul este o tapiserie de nenumărate fire complicate care vor duce filmul prin timpul istoriei cinematografice fără piedici.

produs de Indiferent de film (România) cu ia cinci (Belgia) și Studio Comadoli (Franța) și studiouri private touch (Franţa), Al Jazeera Vândut internațional de cei mai buni prieteni pentru totdeauna.

(tradus din franceza)