Recenzie: Tu esti Ceausescu pentru mine

Recenzie: Tu esti Ceausescu pentru mine

Documentarul lui Sebastian Mihăilescu este mai puțin despre un dictator și mai mult despre tineretul contemporan care se raportează la o pagină de istorie.

Fără îndoială că fostul regim dictator comunist român Nicolae Ceauşescu A fost una dintre cele mai restrictive și chiar brutale administrații politice din toate timpurile. Ideologia militantă s-a îmbinat bine cu abordarea cultului personalității, iar asta a continuat până la final, când s-a confruntat cu brigada morții după revoluția din 1989. Ceauşescu nu este cineva căruia îi lipsește foarte mult, și pe bună dreptate, întrucât mulți oameni încă trăiesc cu diverse traume (cuprinzând de la sărăcie și supraveghere la Frica de închisoare și execuție. Dar timpul trece, iar fostul dictator este acum doar o pagină în cartea de istorie.

(Articolul continuă mai jos – informații despre afaceri)

În ciuda titlului său atractiv și misterios, Sebastian Mihailescufilm documentar Tu esti Ceausescu pentru mine Nu are nimic de-a face cu dictatorul titular și cu regimul său criminal, întrucât el, ca personaj, este retrogradat la un nivel secundar în acest documentar cu mai multe straturi care uneori capătă o anumită definiție. Filmul a fost prezentat pentru prima dată în Festivalul de Film Documentar Ji.hlavaA fost premiat pentru cel mai bun lungmetraj documentar din Europa Centrală și de Est și, de asemenea, a câștigat pentru cinematografie.

Aici, Ceauşescu este protagonistul unui film despre zilele dinainte şi din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când un tânăr comunist urca pe rândurile partidului şi era prizonier, cu mult înainte de a ajunge la putere. Tu esti Ceausescu pentru mine este un documentar (poate chiar neplanificat) despre procesul de actorie și filmare din spatele autobiografiei menționate mai sus, fără titlu, care se bazează oarecum pe fapte. Adevărații eroi ai filmului sunt bărbați și femei tinere, născuți în anii nouăzeci și noul mileniu, care au fost aleși ca actori. Ei nu au propriile amintiri despre un dictator sau dictatură, iar atitudinile lor sunt înrădăcinate în unele cunoștințe vagi „folosite”. Ceea ce face Mihăilescu este să investigheze cunoștințele lor despre trecut, dar și despre prezent, așa că Ceauşescu apare și ca personaj, de fel, în conversațiile lor dintre repetiții.

READ  Primul clip de film românesc la Festivalul de Film de la Veneția - Termen limită

Mihelescu, regizor care a produs o serie de scurtmetraje, documentare și ficțiune, a fost și asistent regizor la radu binelui Efrem! [+see also:
film review
interview: Radu Jude
]
, așa că nu ar trebui să fie surprinzător că se referă la el printr-o anumită referință, fie prin încorporarea unui număr de fotografii de arhivă cu persoane și documente oficiale în filmul său, fie chiar prin crearea unui cadru al unui film în cadrul unui documentar, care nu este spre deosebire de dispozitivele pe care Judd le-a folosit în activitatea sa recentă, care amestecă trecutul și prezentul, documentarele și ficțiunea și arta actoriei. Însă Mihăilescu nu trebuie retrogradat la nivelul unui ucenic de maestru, având o voce proprie de regizor, cu siguranță modelată de influențe, dar totuși destul de originală.

Acesta este cazul mai ales în alegerile sale estetice și tehnice, care sunt de obicei funcționale și ușor de înțeles, în timp ce uneori sunt puțin vagi sau chiar oarecum întâmplătoare. Cutia accentuează raportul de aspect 4:3 și cinematografia alb-negru pe diferite nuanțe de gri, gestionate de Barba este atât de mult, scoate în evidență atât narațiunile filmului – povestea tânărului Ceaușescu, cât și generația actuală de tineri care par rătăciți într-o lume în continuă schimbare. Cu toate acestea, unele dintre fotografiile color au perfect sens (actorii prezintă fotografii istorice, de exemplu), în timp ce introducerea culorii în secvența finală se simte ca o metaforă voalată. in orice caz, Tu esti Ceausescu pentru mine Este o performanță cinematografică îndrăzneață, iar filmul biografic din el ar putea fi și el unul, dacă este finalizat și lansat.

READ  Travel Romania: Adăugări recente la lista muzeelor

Tu esti Ceausescu pentru mine Este o producție românească de Werebascaîntr-o coproducție cu TV română și cu sprijinul financiar al Centrul Naţional al Cinematografiei Române.