Roman Film Review – Nu există un cinematograf

După mult timp, s-au deschis cinematografe în orașe unde situația actuală o permite, precum București, Iași, Bacău, Craiova sau Oradea (puteți verifica locațiile în Cinemagia). Locurile funcționează la o capacitate de 30%, astfel încât să poată oferi suficient spațiu pentru spațiere, sper să poată rămâne în siguranță și să facă puțin profit. Indiferent de aceste preocupări, a putea urca din nou pe scenă este minunat.

Programul actual este mixt, cu titluri mai ales străine și românești. Alex Brendia Provo / Teach (2019) este un documentar captivant despre un profesor de matematică rebel într-un oraș rural care a abandonat sistemul școlar tradițional și, în schimb, îi învață pe elevi în apartamentul său aglomerat. Este tare, ursuz, sarcastic și, uneori, grosolan, și este profesorul pe care cu toții ne-am dori să-l avem, cineva care se dedică să-și ajute elevii să reușească (deși folosind câteva metode ciudate).

Dacă încă nu te simți în siguranță pentru a merge la filme, poți urmări un film frumos despre ele pe HBO GO. Alexandru Belk Cinema-ul este dragostea mea (2015) este un tribut emoționant adus vieții dedicate filmului. Protagonistul principal este Victor Boris, regizorul cinematografului de stat Dacia din Piatra Niamt, un om creativ care se lupta (aproape) fără sprijinul orașului pentru a menține cinematograful local în funcțiune, cu ajutorul echipei sale formate din două femei. . Este doar devotată și iubită. Dacia este unul dintre puținele cinematografe vechi (mai puțin de 30) care funcționează încă din aproape 400 de teatre deschise din țară în 1989. Deținute de stat, dintre care multe au fost vândute, privatizate, transformate în cluburi sau pur și simplu lăsate pentru distrugere .. Filmul îi arată pe Purice și colegii săi (de multe ori hilar) improvizându-și drumul prin anul filmului, împărțind pături și ceai fierbinte când devine prea frig în timpul iernii, încercând să remedieze încălzirea, oferind bilete mai ieftine localnicilor indisciplinati, dar loiali. adolescenți și adaptarea la era digitală atunci când nu este de 35 mm sunt utilizate tipăriri (în principal prin achiziționarea unui proiector simplu, nimic grozav, deoarece conducerea nu le-a dotat cu tehnologie nouă). Când nu au public, se uită singuri la filme, râd ca niște copii, dansează pe coloana sonoră, gătesc sau se joacă la ping-pong în foaier. Dar ei vorbesc mai ales despre faptul că nu pot face altceva. Dedicația lui Purice pentru cinema poartă filmul, precum și sponsorizarea și dăruirea echipei sale, iar modul drăguț și simplu al trilogiei este o bucurie de vizionat. Acest lucru face ca momentele crude de perspicacitate și gândurile de predare să fie și mai triste. În cele din urmă, ar putea exista o oarecare speranță la orizont, dar situația din cinematografele de stat din România este gravă. Faptul că Dacia funcționează și astăzi este o victorie Cinema lunar ASmith Plătește frumos și meritat dedicarea dedicată a persoanelor care își iubesc teatrele cu o asemenea ferocitate. Filmul este, de asemenea, o reamintire urgentă a ceea ce trebuie să facem cu toții odată ce vremurile sunt din nou în siguranță: alergați la cinematograf, muzeu sau centrul nostru local de arte, în scenariul plin de speranță că au supraviețuit vremurilor actuale ale pandemiei (o evoluție actuală face vizionarea oricărui film în cinematografele pline de fericire și frică).

READ  Star Wars Battlefront 2 is now free for PC, and it deserves a second chance

Scris de Ioana Moldovan, Columnist, [email protected]
(Sursa imaginii: Cinema, @Mon AmourCinemagia)