Un student indian o ajută pe o fată pakistaneză să fugă de la Kiev și să ajungă la granița cu România: Raport, India News News

O studentă indiană blocată în Ucraina din cauza acțiunilor militare rusești a devenit un bun samaritean când a asistat un student pakistanez la Kiev să ajungă la granița cu România, unde a fost evacuată în patria ei.

Ankit Yadav, care s-a întors recent din Ucraina sfâșiată de conflict, a declarat pentru ANI că a ajutat-o ​​să ajungă la consulatul pakistanez, de unde a fost dusă înapoi în orașul ei natal.

„Am întâlnit-o la un buncăr în seara zilei de 24 februarie. Eram singurul indian și ea era singurul pakistanez din acel buncăr care era plin de ucraineni. Din cauza barierei lingvistice, nu am putut vorbi cu nimeni altcineva. Odată cu ridicarea Tensiuni în Ucraina, ne-am hotărât să facem un plan de a fugă din oraș. Ne-am propus să plecăm pe 26 februarie, dar a fost impus un stațion de acces și am eșuat la prima noastră încercare”, a spus Yadav.

Yadav, care studiază la un institut din Kiev, și-a descris trauma după sosirea pe aeroportul internațional din Delhi, spunând că nu li s-a permis să părăsească buncărul din cauza bombardamentelor continue și a acțiunilor militare rusești.

El a susținut că procurarea alimentelor a fost o problemă, deoarece ucrainenii au mâncat în mare parte alimente non-vegetariene și proviziile se epuizau.

„Când am solicitat, mi-au permis să părăsesc buncărul pe 27 februarie pentru a primi un spray nazal. Atunci am fugit la căminul meu cu un stadier, am gătit mâncare pentru amândoi și m-am întors”, a spus Yadav. „Fără alimente insuficiente, în noaptea de 27 februarie am consumat doar orez oferit de ucraineni și am dormit”, a adăugat el.

READ  Presupus șef al criminalității române în proces pentru furt de milioane de la bancomate

Pe 28 februarie, când a fost ridicată stațiunea de acces, Yadav a spus că au reușit să fugă din buncăr și să găsească un magazin pentru a-și reface proviziile și apoi au început să planifice să părăsească orașul.

„În acea perioadă a primit un telefon de la Ambasada Pakistanului. Când le-a spus că se află încă la Kiev și că nu are cu ea nicio altă persoană din țara ei, oficialii ambasadei mi-au cerut să o însoțesc la graniță pt. probleme de siguranță”, a spus el.

După ce a mers cu greu aproximativ 5 km până la gară, Yadav a spus că s-au întâlnit cu alți studenți, dar nu s-au putut urca în trenul supraaglomerat din cauza căruia au ratat primele trei trenuri.

„Din fericire, am luat următorul tren, dar nu au mai rămas locuri libere și a trebuit să stăm pe podea. Câteva timp mai târziu am auzit o explozie în trenul nostru și, în cele din urmă, trenul a început să se miște încet și ne-a dus la destinație”, Yadav. a spus.

Fata pakistaneză, a spus el, a contactat apoi ambasada ei, care a aranjat un taxi și a aranjat un autobuz cu alți cetățeni pakistanezi pentru a-i evacua la granița cu România.

Între timp, mai devreme în cursul zilei, ministrul de stat pentru afaceri externe V Muraleedharan că peste 11.000 de indieni au informat că au fost evacuați din Ucraina până acum.

Guvernul are „trimiși speciali” în patru țări vecine care se învecinează cu Ucraina pentru a coordona și a supraveghea procesul de evacuare a cetățenilor indieni.

Ministrul Uniunii pentru Petrol și Gaze Naturale, Harde Singh Puri, supraveghează eforturile de evacuare din Ungaria, ministrul dreptului Uniunii Kiren Rijiju în Slovacia, ministrul aviației civile Jyotiraditya Scindia în România și generalul VK Singh în Polonia.

READ  Peste 100 de organizații europene de tineret îndeamnă România și Bulgaria să adere la spațiul Schengen

(Cu contribuții de la agenții)