Vezi (2022) – recenzie de film

Vezi (2022) – recenzie de film

observator, 2022.

Regizat de Chloe Okono.
În rolurile principale: Maika Monroe, Karl Glusman, Bjorn Gorman.

Concluzie:

O tânără se mută într-un apartament nou împreună cu logodnicul ei, doar pentru a fi chinuită de sentimentul că este urmărită de un observator nevăzut într-o clădire din apropiere.

Există probabil o subestimare în ansamblu decât ar trebui să fie pentru filmele cu genuri de bază care își ating ambițiile modeste într-un domeniu de aplicare și un timp de rulare restrâns, așa cum este cu siguranță cazul în observatordebutul regizoral al lui Chloe Okono (care a regizat segmentul de divertisment „Storm Drain” de anul trecut V/H/S/94).

Julia (Maika Monroe) este o fostă actriță care s-a mutat recent în București, România, împreună cu soțul ei Francis (Karl Glusman), a cărui slujbă de marketing provocatoare o lasă adesea pe Julia să lucreze de la sine înțeles zi și noapte.

În timp ce rătăcește neliniștită prin apartamentul lor și explorează orașul, ea se trezește din ce în ce mai preocupată de prezența mereu prezentă a unui bărbat (Burn Gorman) care pare să o urmărească. Fie că se uită la Julia de la fereastra apartamentului său de alături sau se pare că o urmărește prin supermarket, Julia se teme că este pradă Păianjenului, un criminal în serie care operează în zonă și care vizează tinerele.

Un critic ar putea critica că filmul lui Okuno este „sub-Hitchcock”, dar sincer, ce nu este? Totuși, există o dragoste palpabilă pentru cinematograful clasic plin de suspans care se scurge din fiecare por din acest efort, poate cel mai bine indicată de secvența de la mijlocul filmului în care Julia se îndreaptă la cinema pentru a vedea un film cu Stanley Donen. şaradă.

READ  Noul format și noile condiții nu mi s-au potrivit

Ceea ce face Okono cel mai bine este să surprindă confuzia și anxietatea de a trăi într-o altă țară cu o înțelegere vagă, în cel mai bun caz, a limbii. Julia se trezește adesea că ratează contextul complet al interacțiunilor rudimentare, deoarece de obicei se bazează pe Francis pentru a le traduce, Okono luând decizia inteligentă de a nu traduce niciunul dintre dialogurile lui Roman, aliniind astfel publicul cu Julia pe tot parcursul.

Orice scenariu de dezastru este înfricoșător atunci când o barieră lingvistică este aruncată, și mai ales atunci când există un criminal în serie care pândește în mijloc. Adăugați la aceasta că Julia este tocmai „tipul ucigașului”, bărbații din jurul ei își reduc foarte mult nesiguranța față de urmăritorul ei, îi cer soțului ei să-și traducă și să-și medieze sentimentele autorităților, iar o supă dulce este gătită pentru a fi eficient, dacă este limitată, practica de tip.

observator Inițial, a fost scris pentru a avea loc în New York, dar producția s-a mutat în cele din urmă peste ocean, la București, din cauza problemelor logistice legate de pandemie. Este grozav să știi că acest lucru ajunge în film, pentru că lipsa de înțelegere a Juliei adaugă atât de multe dimensiuni suplimentare și disconfort experienței sale, astfel încât schimbarea forțată a locației poate fi văzută doar în ceea ce privește beneficiul incidental al filmului.

Străzile Bucureștiului sunt frumos sumbre de către directorul de fotografiat Benjamin Kirk Nielsen, ale cărui compoziții pricepute parcurg atât aleile înguste, cât și holurile blocului de apartamente al Juliei pentru fiecare picătură de spațiu închis.

Atât edificiile înfiorătoare ale clădirilor înalte care înconjoară Julia, cât și chipul misterios voal care se uită la ea în casa ei transmit voyeurismul inerent vieții urbane; Oamenii sunt îngrămădiți unii peste alții, cu ferestrele din jur oferind viață reală în viața lor. Între timp, partitura muzicală a lui Nathan Halpern aduce un omagiu clasicilor genului cu peisajul său sonor de rău augur, care nu este exagerat.

READ  Regele Carol | Regele Charles asociat cu Dracula

Dacă misterul „Este nebună sau nu” nu oferă prea multe noutăți, iar diferitele secvențe de suspans nu sunt răsunător de originale – în special o călătorie complicată la un club de striptease underground – ele sunt totuși aduse la viață tulburătoare atât prin iscusința lui Okuno. regie și mai ales Interpretat de Maika Monroe.

Monroe, care a suflat de minune în 2014 cu una sau două lovituri de jocuri minunate de gen oaspete Și El urmarestePrezența ei a lipsit foarte mult în circuitul horror în ultimii ani, așa că este grozav să o vezi într-un proiect care se bazează în totalitate pe abilitățile ei de actorie.

Marele rol al lui Monroe El urmareste Ea a demonstrat cum poate fi interpretarea unei tinere care fuge de un urmăritor necruțător și este uimitor aici. O scenă de familie din acest film este aproape textual, în timp ce Julia merge pe o stradă și verifică un personaj care poate sau nu o urmează.

Monroe o prezintă pe Julia în termeni simpatici fără efort, în timp ce prezintă un portret solid al alienării, chipul ei purtând greutatea zdrobitoare a unei alte femei care pur și simplu vrea să fie crezută. Între timp, Carl Glusman are un solid credibil ca soțul Juliei, credibil de îndoielnic, iar Burn Gorman – care, să recunoaștem, s-ar putea juca în somn în acest moment – este provocat să-și profite la maximum de fizicul, deoarece este ascuns din focalizare. și ascuns în umbră pentru cea mai mare parte a poveștii.

Deși al treilea capitol presupune o întorsătură mai incitantă și mai interesantă a intrigii, în cele din urmă observator Se încheie într-o notă tipică, deși cel puțin are bunul simț de a sparge creditele brusc până la sfârșit. Este cu siguranță greu să te plângi de lipsa de creativitate a unui film atunci când este atât de rapid în privința lui și, prin urmare, cu durata efectivă de rulare de 91 de minute, acest thriller oferă suficient suspans instabil și rapid pentru a fi satisfăcut.

READ  Bucătăria World Central a suferit o altă lovitură devastatoare în Ucraina

observator Este în mare parte un thriller standard, deși este ridicat prin direcția sa încordată, performanța puternică a Maika Monroe și contextul bine plasat „crede în femei”.

Evaluarea miturilor pâlpâitoare – Film: ★ ★ ★ / Film: ★ ★ ★