Ce este mai dăunător sănătății – zahărul sau grăsimea? Răspunsul te va surprinde

Ce este mai dăunător sănătății – zahărul sau grăsimea?  Răspunsul te va surprinde

Dezbaterea despre ceea ce este mai dăunător pentru sănătatea umană – grăsimile sau zahărul – durează de mulți ani. De-a lungul anilor, s-au făcut multe studii, dar acum un nou studiu a ajuns la următoarea concluzie: o dietă săracă în grăsimi este cea mai bună. La sfârșitul secolului XX și începutul secolului XXI, grăsimea era asociată în mod obișnuit cu bolile de inimă și colesterolul crescut, dar cercetările recente sugerează că carbohidrații, care sunt transformați în zaharuri în organism, sunt, de asemenea, inamicul sănătății.

Cel mai recent studiu pune capăt controversei în curs, cercetătorii constatând că o dietă săracă în grăsimi poate reduce riscul de deces în fiecare an cu până la 34%, în timp ce dietele sărace în carbohidrați cresc riscul de deces cu până la 38%. Studiul a atras atenția asupra importanței menținerii unei alimentații sănătoase, care să conțină mai puține grăsimi saturate, pentru a preveni decesele, în special în rândul persoanelor de vârstă mijlocie și vârstnici.

În cadrul studiului, toate rezultatele dietei cu conținut scăzut de grăsimi au fost asociate cu o mortalitate generală mai scăzută, indicând beneficii remarcabile pentru sănătate ale reducerii grăsimilor alimentare pentru sănătate din nou.

Dieta și bolile cronice

Cercetătorii de la Universitatea Harvard din Cambridge, Massachusetts și Universitatea Tulane din New Orleans, Louisiana, împreună cu oameni de știință chinezi, au colectat date din anii 1990 pe 371.159 de americani, cu vârste cuprinse între 50 și 71 de ani, la începutul studiului. Folosind Studiul de Nutriție și Sănătate NIH-AARP, un sondaj din 1995 care a început să măsoare relațiile dintre dietă și bolile cronice în rândul adulților în vârstă, au căutat legături între dietă și longevitate.

READ  Telescopul spațial James Webb deschide o barieră masivă a luminii solare într-un reper important al publicațiilor

În cadrul sondajului, participanții au fost întrebați cât de des au mâncat 124 de alimente diferite și, folosind informațiile, cercetătorii au calculat cât de des persoana a mâncat carbohidrați și grăsimi. Participanții au fost împărțiți în grupuri, unde cei 20% dintre cei care au consumat cea mai mică cantitate de carbohidrați au fost plasați într-un grup de control, comparativ cu cei 20% a căror dietă conținea cei mai mulți carbohidrați.

Carbohidrati 311 (credit: curtoazie)

Cei care au urmat o dietă săracă în grăsimi sau carbohidrați au fost apoi clasificați ca „sănătoși” sau „nesănătoși”, în funcție de faptul dacă au mâncat din surse de înaltă calitate sau „de calitate scăzută”. De exemplu, cineva care consumă o dietă săracă în grăsimi și mănâncă multă carne slabă și legume va avea o dietă „sănătoasă”, în timp ce cineva care mănâncă zaharuri rafinate și alimente procesate va fi considerat o dietă „nesănătoasă”.

Moarte prematura

Rezultatele studiului au descoperit că persoanele care au urmat o dietă săracă în grăsimi, fie că sunt sănătoase sau nu, au fost semnificativ mai puțin probabil să moară prematur din cauze legate de sănătate – în comparație cu persoanele care au urmat o dietă bogată în grăsimi. Riscul a fost redus cu 21% la persoanele care au urmat fie o dietă săracă în grăsimi, iar cei care au urmat o dietă „nesănătoasă” cu conținut scăzut de grăsimi aveau totuși un risc cu 8% mai mic de a muri din cauze de sănătate, comparativ cu cei care au urmat o dietă nesănătoasă. bogat în grăsimi.Grăsimi. Dieta mea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *