O nouă generație (2021) recenzie de film de la Ain la cinema

„Notele verilor sunt, prin natura lor, private și personale, dar asta face parte din bucuria acestui gen de film eseu”. | Foto: Cu amabilitatea Festivalului de Film de la Londra

Mark Cousins ​​ne poartă într-o rezumat amuzantă a filmelor din 2010 încoace, în această continuare a unei scufundări de la începutul secolului al XX-lea, deși încă ținând un ochi pe contextul istoric.

El și-a expus ambițiile de a ilustra modul în care multe teme și idei traversează granițele, oferind în același timp o bază pentru unele dintre cele mai recente evoluții în realizarea filmului în sine, inclusiv progresele masive în capturarea mișcării observate în recentele reporniri Planet Of The Apes și utilizarea telefoane mobile pentru a filma filme… De asemenea, ridică problema naturii cinematografice a realității virtuale.

Notele verilor sunt, prin natura lor, private și personale – dar asta face parte din distracția acestui tip de film eseu și, deși probabil că trebuie să fiți cel puțin puțin la lungimea de undă sau să fiți dispus să vă acordați real pentru a obține cel mai mult din aceasta, dragostea lui Mediul este clar și molipsitor. Aproape toată lumea – probabil Michael Owen la o parte – cel puțin ocazional îi place să se uite la filme și ceea ce face Cousins ​​este să ne încurajeze să vedem ce se întâmplă cu adevărat în afara mașinațiunilor complot.

El ne vorbește prin diverse scene în moduri care, deși la început poate părea o descriere pură, ne atrag atenția asupra meșteșugului acestor scene. Într-un moment, el explică modul în care David Robert Mitchell folosește mișcarea camerei pentru a crește tensiunea în It Follows, în timp ce într-un alt moment el arată cum designul de producție este folosit pentru a îmbunătăți starea de spirit și povestea hoților lui Bong Joon Ho Parasite și Hirokazu Kore-eda. Comentariile verilor ne încurajează să vedem filmele în moduri care depășesc povestea de bază și dezvoltarea caracterului.

READ  O seara plina de armonie! Magia muzicală „Sleep Comes at Dawn” vine în primăvara publicului

Între timp, viziunea sa largă găsește asocieri neașteptate între lucrări inițial disparate, cum ar fi Joker to Frozen și ne arată cum subiectele pot fi împărtășite în moduri foarte diferite de peste tot, din Africa până în India, din România până la Hollywood. Există puțin din toate aici – de la observații sociale și economice la istorie la filozofie și politică, iar Cousins ​​​​nu se sfiește să folosească filmele pentru a examina modul în care reflectă atitudinile noastre în lumea reală, în bine și în rău.

Indiferent dacă povestea filmului tău abia începe sau ești deja un drum corect în călătoria ta, este o idee bună să ții un pix la îndemână, deoarece probabil te vei trezi să scrii unul sau două titluri pentru a încerca să le găsești mai târziu sau să revii vechi favorit cu ochi noi.

Vezi: 16 decembrie 2021