Recenzie a filmului Ultima călătorie a lui Demeter (2023)

Filmul este regizat de Andre O’Vredal, ale cărui credite anterioare includ eforturi atât de interesante legate de groază, precum „Trollhunter”, „The Autopsy of Jane Doe” și subapreciatul „Scary Stories to Tell in the Dark”. De data aceasta, încearcă să-și dea seama cum să spună o poveste în care fiecare membru al publicului este înaintea personajelor de pe ecran în aproape fiecare moment dat. Realizează acest lucru în primul rând punând un accent puternic pe stilul vizual, creând o atmosferă capricioasă și bântuită pe tot parcursul – chiar și în timpul scenelor plasate în timpul zilei – care este în același timp ciudat de frumoasă și de ciudată. „Ultima călătorie a lui Demeter” este unul dintre cele mai bune filme de groază apărute în ultima vreme. Jocurile cu pisica și șoarecele dintre Dracula și echipaj sunt puse în scenă într-un mod care sugerează varietatea marinară din „Alien”, cu scene care mulg Overdale pentru o tensiune maximă înainte de a culmina cu unele răutăți.

Rețineți că unele dintre acestea sunt într-adevăr destul de proaste, reprezentarea lui Dracula prezentată aici este deosebit de grotescă și diabolică, scenele de carnagiu cu siguranță suficient de sângeroase pentru a obține un rating R și nu este doar un personaj. Ești condiționat să te aștepți să eviți o moarte îngrozitoare într-un fel sau altul și ajungi să suferi de ea, dar și ei fac asta de mai multe ori. Performanțele, în special cele de la MVP Dastmalchian, Franciosi (foarte eficient în The Nightingale) și Botet, sunt toate puternice și convingătoare, ajutând la ridicarea mizei emoționale pentru a compensa lipsa surprizei.

READ  Președintele român semnează proiectul de lege pentru interzicerea Huawei de la 5G, Telecom News și ET Telecom

Sunt două puncte în care filmul se poticnește puțin. Deși ritmul relativ lent și măsurat pe care O’Fredal îl folosește pentru a genera suspans este în cea mai mare parte eficient și preferabil față de abordarea rapidă pe care o pot lua alții, unele scene de aici durează prea mult pentru binele lor. De asemenea, filmul se exagerează – Alertă spoiler! — într-unul dintre cele mai enervante elemente ale cinematografiei horror contemporane, și este ultima scenă care există doar pentru a pune la cale viitoare filme dacă acesta devine un hit de box office.

Cu toate acestea, restul filmului funcționează suficient de bine încât aceste defecte să nu rănească lucrurile prea tare. Ultima călătorie a lui Demeter s-ar putea să nu fie la fel de clasică în analele cinematografiei Dracula precum „Dracula Horror” de Terrence Fisher Hammer, versiunea lui Werner Herzog a „The Vampire Nosferatu” sau „Brahms” de Francis Ford Coppola. Dracula Stalker.” Dar este o poveste inteligentă, bine concepută și uneori înspăimântătoare, una pe care o pot aprecia atât pasionații de groază, cât și cinefilii ocazionali.

În cinematografe acum.