Recenzie: Arsenie. uimitoare viata de apoi

Recenzie: Arsenie.  uimitoare viata de apoi

Documentarul de teatru Alexandru Suliman explorează fascinația românilor pentru un călugăr mort

După ce a pătruns în realitățile Abhaziei, statul parțial recunoscut de pe coasta de est a Mării Negre, în documentarul său anterior Testiculele lui Tarzan [+see also:
film review
interview: Alexandru Solomon
]
regizor roman Alexandru Solomon El își îndreaptă privirea către o parte la fel de evazivă a vieții în România de astăzi: obsesia locală pentru aceasta. Arsenie Bocaun călugăr și teolog care a fost persecutat de regimul comunist și a murit cu săptămâni înainte de revoluția din 1989.

(Articolul continuă mai jos – informații comerciale)

cinemamed_call-for-entry_2023

Documentarul Suleiman Arsenie. uimitoare viata de apoicare tocmai a fost afișat în Festivalul Internațional de Film Transilvania, începe un videoclip din 2017, când regizorul își tăie mâna în fața Palatului Patriarhiei din București, în semn de protest față de o vizită a lui Kirill, patriarhul rus și susținător înflăcărat al lui Vladimir Putin. Protestul lui Solomon l-a adus în atenția autorităților romane, care, complet ignorante de faptul că acesta a fost un accident, l-au sfătuit să caute ajutor psihiatric. Acest film pare să indice o altă abordare brută a subiectului, dar din moment ce Biserica Ortodoxă i-a refuzat în mod constant accesul (regizorul este evreu și aflăm asta foarte devreme în documentar), Solomon a decis să creeze un context mai binevenit: printr-o agenție specializată în găsirea Pentru figuranți la filme și reclame, angajează un grup de „liber-gânditori” și îi îndrumă într-un pelerinaj centrat în jurul vieții lui Arseni Boca.

Această abordare aduce în minte un alt documentar, Monica Luzorian Gorgan Și Andrei Gorganlui dacia libera [+see also:
film review
]
, care explorează fascinația unor români pentru o viziune extrem de apocrifă asupra faptelor eroice ale dacilor și a stilului lor de viață sănătos înainte de a fi cuceriți de romani în urmă cu aproape două milenii. este asemănător cu dacia liberaȘi Arsenie. uimitoare viata de apoi Arată un grup de indivizi care fac și spun lucruri destul de bizare pe ecran, ceea ce face o vizionare deosebit de amuzantă, deoarece oferă momente de comedie pură (deși involuntară).

READ  „Săptămâna petrecerii AK”: A devenit o normă grosolănia în teatru și concerte? | Estonia

Din start, știm că acești indivizi au fost aleși pe baza intereselor și opiniilor lor cu privire la Arsenie Boca și misticism, așa că granițele dintre realitate și fantezie sunt foarte estompate aici. Chiar și cei mai cinstiți oameni încep să acționeze de îndată ce camera este antrenată pe ei și aici, s-ar putea simți că există o agendă chiar de la început. Împingându-l pe regizor în direcția bună (uneori îl vedem punând întrebări pe ecran), protagoniștii filmului vorbesc cu dezinvoltură despre Boca, despre „miracolele” lui, despre persecuția sa de către comuniști și chiar despre interesul lui pentru activismul mișcării Legiunii, un extremist. și organizație violent antisemită care a fost scoasă în afara legii în 1942.

În cele din urmă, ceea ce obținem este un set de opinii foarte neortodoxe (jocuri de cuvinte foarte intenționate) pe subiecte evazive și mesajul că vor exista întotdeauna oameni a căror viziune asupra lumii este foarte diferită de a noastră. În documentar, acești oameni vărsă publicului bucăți din faptele lor și ar putea ajunge să se gândească că faptele citate ar putea fi mai „minune” decât imaginația chiar și a celui mai talentat scenarist. La urma urmei, prostia adevărată este greu de falsificat.

Arsenie. uimitoare viata de apoi Produs de Romanian microFilm, în coproducție cu Paul Thiltges Distributions (Luxemburg) și Hi Film Productions (România). Documentarul va fi lansat pe plan intern de microMULTILATERAL pe 1 septembrie.