Recenzie „Watcher”: O femeie întoarce lucrurile în privința urmăritorului ei

În debutul elegant al lui Chloe Okuno, „Watcher”, titlul se referă nu doar la unul, ci la doi oameni: privitorul devine observator, iar stalkerul și stalker-ul schimbă locurile pe parcursul acestui thriller psihologic rece. Aliniat cu filmele de groază în stilul anilor ’70, „Watcher” în dialog cu filme precum „Repulsion” al lui Roman Polanski și „Rosemary’s Baby” și face semn din cap către „posedarea” lui Andrzej Zulawski cu atmosfera sa europeană de rău augur, prezintă un Hitchcock blond în eroina Julia ( Mika Munro). Dar acele filme despre femei vulnerabile prinse în capcane voyeuristice au fost regizate de bărbați, iar cu Okono, scriitorul și regizorul, spunând povestea, este un rezultat cu totul diferit, unul complex din punct de vedere emoțional și moral, dar de netăgăduit în claritatea sa îndrăzneață.

Proaspeții căsătoriți Julia și Frances (Karl Glossmann) sosesc în București, România, gata să înceapă un nou capitol într-un oraș nou. Francis, care este pe jumătate român, are o slujbă de reclamă puternică, dar Julia, o fostă actriță, nu are mare lucru de făcut. Plimbați-vă prin oraș, practicați opriri romane la cafenele și încercați să vizitați obiectivele turistice pe cont propriu. În timp ce un criminal în serie cunoscut sub numele de „Păianjenul” măcelează femeile din București și le taie gâtul, Julia își dă seama că este supravegheată, și nu doar de la taximetriștii care o numesc „frumoasă”. Prin ferestrele supradimensionate ale apartamentului lor, ea observă pe cineva (Burn Gorman) de peste drum care o urmărește și deodată pare să fie peste tot.

Lucrul tare la Julia din „The Watcher” este că face totul bine, și totuși el este nebun, pentru că nu o protejează. Îi spune soțului ei de îndată ce se simte inconfortabil în legătură cu acest bărbat care o veghează și relatează incidentele ciudate când a urmărit-o proprietarilor de magazine și poliției. Dar acțiunile ei, pentru bărbații din jurul ei, par ciudate și superficiale. Francis cu greu se abține să o numească nebună, deși se referă la experiențele ei drept „fantezie” și justifică comportamentul acestui străin într-un mod logic. Tot ce are Julia de la agenție și capacitatea de a face este să-l urmărească din nou.

READ  Film concert Taylor Swift Eras Tour difuzat în peste 100 de țări - Billboard

Textul lui Okono, bazat pe un scenariu de Zack Ford, este regizat în mod intenționat și nu este nimic greșit în ceea ce încearcă să spună despre intuițiile femeilor, reticența bărbaților de a le crede și sistemele de putere care nu reușesc să îi protejeze pe cei slabi. Ea folosește frumos spațiul și în povestirile cinematografice. Ferestrele din sticlă ale apartamentului au devenit geamul închisorii, a cărui vedere îngrădește siguranța spațiului interior intim al Juliei. Transparența ferestrelor este pusă împreună cu peretele opac pe care îl împarte cu vecina și singura ei prietenă, Irina (Madalena Anya), prin care circulă sunetul, transmitând informații vagi, înfundate.

Ceasul arde lent, dar ca o doamnă principală, reținut și elegant. Performanța lui Monroe este mai mică decât cea a lui Oprahle, dar presiunea de a-și ține frica și de a-și menține calmul este palpabilă. Acest lucru, combinat cu utilizarea inteligentă a cadrelor din punctul de vedere al (fotografului Benjamin Kirk Nielsen), creează un sentiment profund de teamă autentică și specific feminină pe care o simte Julia, indiferent dacă este sau nu stabilită. Dar cel mai mare truc al lui Okuno din „Watcher” este să conducă publicul să ne pună la îndoială intuițiile, interpretarea evenimentelor, a ceea ce am văzut și auzit. Îl aruncă pe spectator suficient de dezechilibrat încât finalul este cu adevărat șocant, dar livrat cu cel mai mare control, rafinament al stilului și emoție.

Această bijuterie frumos realizată a unui film de întoarcere înseamnă că Okono este un talent care trebuie văzut, dar în plus, îl face pe spectator să se întrebe ce, pe cine, alegem să credem și de ce.

READ  Sam Claflin, Veronica Echegui Board Sky Original Rom-Com "Cartea iubirii"

Katie Walsh este critic de film pentru Tribune News Service.

‘observator’